- Katılım
- 4 Ağu 2019
- Mesajlar
- 45
- Motosiklet
- Yamaha Tracer 700
- @motoforum
-
Öne çıkan konu
- #1
Motosiklette ekipmanın önemi hepimiz tarafından bilinen önemli bir konu. Her ne kadar istisna olan sürücüler olsa da bu gerçekleri değiştirmiyor. Her bir koruyucu ekipmanın özenle, titizlikle seçilmesi gerekiyor. Çünkü biz motorcuları trafikte hayata bağlayan her bir parça çok büyük önem arz ediyor.
Dünya genelinde ise şu yanlış düşünce tüm sürücülere hakim. "Motorun gücü yükseldikçe ekipmanların kalitesi de artmalı." Minik bir motorda ne gerek var tam donanım giyinmeye ? Bu soru sizinde aklınızın bir köşesinde yer alıyorsa kendinize şu soruyu sormanızı rica ediyoruz. Başlangıç ya da çok güçlü bir motosikletin 70 KM hızlara rahat bir şekilde çıkabildiğini hepimiz biliyoruz. Peki bu hızda düştüğünüzü, sürüklendiğinizi ya da sürüklendikten sonra sert bir cisme çarptığınızı hayal edebiliyor musunuz ? Bu noktadan sonra kullandığınız motosikletin hiçbir önemi kalmıyor, bütün iş koruma ekipmanlarınıza düşüyor...
Bu yüzden ister başlangıç motosikleti olsun ister motosikletin son noktası olsun, ekipmanlarınız tam ve korumalı modeller olmalı. Full Face kask yani tam kapalı kasklar bu noktada koruması en yüksek modellerdir. Yarım kasklar ise çene koruma bölümü olmayan, bir çoğunda vizör dahi bulunmayan kasklardır. Herhangi bir düşme ve sürüklenme durumunda da bu bölgelerinizi koruyacak bir materyal doğal olarak bulunmayacaktır. Bu noktada akla başka bir soru gelmektedir. Peki çene açılır kasklar tercih edilebilir mi ? Bu konu hakkında da birçok görüş dile getirilmektedir. Çene açılır kasklar, ciddi darbeler sonucunda bağlantı yerlerinden kırılıp koruma görevini yerine getiremeyebiliyor. Güçlü markaların bu modelleri elbette belirli çalışmalar ve testler sonucu bir deneme sürecinden geçiyordur ancak gene de işi şansa bırakmamak gerekir. Polisler de çene açılır kaskları tercih ediyor gibi bir düşüncede olabilirsiniz. Ancak unutmayın ki maalesef ülkemizde polisler tişört üzerine kask giymektedir. Bu da polislerimiz için eksik ama tamamlanması gereken bir koruma eksikliğidir.
Yazımızı daha iyi anlamanız için kazalar sonrası kasklara neler oluyor görmenizi istiyoruz. Herkese kazasız sürüşler dileriz.
Dünya genelinde ise şu yanlış düşünce tüm sürücülere hakim. "Motorun gücü yükseldikçe ekipmanların kalitesi de artmalı." Minik bir motorda ne gerek var tam donanım giyinmeye ? Bu soru sizinde aklınızın bir köşesinde yer alıyorsa kendinize şu soruyu sormanızı rica ediyoruz. Başlangıç ya da çok güçlü bir motosikletin 70 KM hızlara rahat bir şekilde çıkabildiğini hepimiz biliyoruz. Peki bu hızda düştüğünüzü, sürüklendiğinizi ya da sürüklendikten sonra sert bir cisme çarptığınızı hayal edebiliyor musunuz ? Bu noktadan sonra kullandığınız motosikletin hiçbir önemi kalmıyor, bütün iş koruma ekipmanlarınıza düşüyor...
Bu yüzden ister başlangıç motosikleti olsun ister motosikletin son noktası olsun, ekipmanlarınız tam ve korumalı modeller olmalı. Full Face kask yani tam kapalı kasklar bu noktada koruması en yüksek modellerdir. Yarım kasklar ise çene koruma bölümü olmayan, bir çoğunda vizör dahi bulunmayan kasklardır. Herhangi bir düşme ve sürüklenme durumunda da bu bölgelerinizi koruyacak bir materyal doğal olarak bulunmayacaktır. Bu noktada akla başka bir soru gelmektedir. Peki çene açılır kasklar tercih edilebilir mi ? Bu konu hakkında da birçok görüş dile getirilmektedir. Çene açılır kasklar, ciddi darbeler sonucunda bağlantı yerlerinden kırılıp koruma görevini yerine getiremeyebiliyor. Güçlü markaların bu modelleri elbette belirli çalışmalar ve testler sonucu bir deneme sürecinden geçiyordur ancak gene de işi şansa bırakmamak gerekir. Polisler de çene açılır kaskları tercih ediyor gibi bir düşüncede olabilirsiniz. Ancak unutmayın ki maalesef ülkemizde polisler tişört üzerine kask giymektedir. Bu da polislerimiz için eksik ama tamamlanması gereken bir koruma eksikliğidir.
Yazımızı daha iyi anlamanız için kazalar sonrası kasklara neler oluyor görmenizi istiyoruz. Herkese kazasız sürüşler dileriz.